zondag 17 mei 2009

Met de vrijheid van het paard

Afgezien van mijn spirit-begeleiders ben ik omgeven door krachtdieren.
Iedereen of hij er nu van bewust is of niet , heeft meestal twee dieren bij zich.
Een mannelijk en een vrouwelijk.
Het sjamanisme leert ons, dat krachtdieren ons helpen bij leerprocessen en innerlijke bewustwordingen.
Vroeger was het sjamanisme nog over de hele wereld verspreid, als zijnde de oudste vormen van healingtechnieken.
In een van mijn vorige levens was mijn man en leraar een sjamaan en ben ik daar opgeleid in het sjamanisme.
In dit leven moest ik het me alleen her-inneren
Mijn krachtdieren zijn het witte paard(vr) en de witte wolf(m).
Bij het paard is afgezien de kracht (dat overigens ieder dier bezit) het aspect verplaatsen belangrijk.
Het leert, dat we niet aan een plek gebonden zijn, dat we tijd,plaats en ruimte kunnen overbruggen op zijn/haar rug.
Het paard maakt, dat je eigen wereld groter wordt.
Mijn paard leerde me dat ik niet alles alleen hoef te dragen, dat ik ook mag vragen, de lasten te delen.
Mijn paard roept op tot vertrouwen en dat aspect, zie ik op alle maneges en stallen, waar paardenmeisjes hun diepste geheimen delen met hun pony.
Het paard geeft ook zelfvertrouwen.
Iedereen die wel eens op een paardenrug heeft gezeten, herkent het gevoel van zelfvertrouwen, kracht en vrijheid, alsof je over wolken rijdt
Het paard, hoewel getemd en beteugeld, zal altijd iets van het fiere steppendier in zich houden.
Het wil jou dit gevoel ook meegeven.
Sluit jezelf niet op, laat je niet aan banden leggen, maar leer met het paard in vrijheid te leven:))

15 opmerkingen:

Alice zei

Wat mooi ... vrijheid, je eigen weg bewandelen ... ja dat zou iedereen 'moeten' doen. En wat een prachtige plaatjes heb je erbij :). Ik raak altijd betoverd door hele witte en hele zwarte paarden ... ze glanzen en stralen op mij meer kracht uit dan anderskleurigen. Waarom .. geen idee, want eigenlijk heb ik niks met paarden haha. Een fijne zondag nog ! liefs,

Mijmertje zei

Ik heb de wolf bij me als krachtdier. Al vanaf dat ik heel heel erg klein was. Hij is er altijd. Ik heb meerdere krachtdieren bij me, maar die wisselen al naar gelang wat ik nodig heb. Maar de wolf is er altijd.

yvette zei

vrijheid en paarden, bijna een synoniem voor mij.
Mijn krachtdier is een zwart paard. Laatst heb ik een sjamnistische reis gemaakt en daar was ze ook weer..heerlijk.

Boomfriend Ruerd zei

Vraag me af wat mijn krachtdieren zijn, voel me heel erg verwant met katten, paarden roepen ook ontzag op. Maar tijdens een hypnose bij Jomanda bleek dat ik als huzaar was omgekomen op jonge leeftijd.
Leefde ook heel lang met de angst voor paarden doordat ik vroegeer een hersenschudding opliep door een klap van een paard. Mij niet gezien dus.
Al heb ik die wereld weer een paar jaar betreden toen ik op de manege meehielp met het paardrijden voor gehandicapten. Maar zelf rijden vondt en vindt ik ergens maar eng.

Engelengroet ut Sneek

Boomvriend Ruerd

by the way tot op het EF!

Marlou zei

Dag Anwarünya

dank je wel voor je reactie op mijn blog.
Ik ben meteen bij jou gaan kijken. Wat ziet het er mooi uit: uitgebalanceerd met mooie teksten en goeie fotoos.

Grappig, dat je over krachtdieren schrijft. Ik heb eens een trancereis gemaakt onder leiding van Roelien de Lange en heb toen mijn krachtdier leren kennen. Het is een witte kat, een mannetje en hij heet Oscar.
Maar dat ik ook nog een vrouwelijk krachtdier heb, dat wist ik niet.
Ik ben benieuwd wat dat zou zijn. Misschien maar weer eens een trancereis maken om er achter te komen.

Dank je wel voor de inspiratie...

Namaste van Marlou

curieuzeneuze zei

wat een prachtig paard!

ik ben blij voor je dat je er zoveel kracht en vrijheid bij vindt, assayya!

vrijheid is de kleur van ieder mens!

Jacqueline zei

Dit intrigeerd me...wat zou mijn krachtdier zijn?

Groetjes Jacqueline

Morgaine zei

hihihihi, mijn krachtdieren zijn de uil en de kat, weet ik ook al heel lang maar vandaag dacht ik, ik trek even wat:

Paard (Each)

Steekwoorden:
De Godin, het Land, Reizen

De geest van Each roept ons op tot reizen. Dit kan zich uiten in een behoefte om in de fysieke wereld te reizen, maar wellicht voelen we ons ook aangetrokken tot een reis in het innerlijk.

;-)

Ook prachtige krachtdieren die ik graag aan mijn zijde heb :D

klaproos zei

goeiemorgen assaya,

wat leuk dit log hey, het houdt me namelijk al even bezig die krachtdieren, hoe weet je welk dier jouw krachtdier is,
ik heb zelf het idee de ree en de eekhoorn? kan dat ??

paarden hebben ook een enorme aantrekkingskracht op me, en dat komt dan weer door hun schooonheid,
dat oog is machtig mooi assaya

kruidje zei

Dan herinner ik me de begin tijd dat jij als silverlady begon.. wow wat ben jij in de loop van tijd krachtig geworden!

Ik ken dat witten paard.. en we mogen daarin de zelfde lessen leren!

wel gek dat mijn voorouders van mijn vaders kant dit al voor mij besloten hebben

Anoniem zei

Wat een mooie uitleg
zit er achter zo,n krachtig dier als een paard.Ik vind een wit paard sprookjes achtig mooi.
Groetjes Christiene

Jet zei

Wat mooi gezegd Assayya, hele witte paarden zijn prachtig om te zien , maar jij hebt ook een mooi plaatje staan zeg .
Heb nog nooit op een paard zijn rug gezeten , maar wat jij beschrijft wat je dan voelt ...dan kan ik mij wel voorstellen .
Maar zou eigenlijk niet weten wat mijn krachtdier is .
Liefs Jet.

Boomfriend Ruerd zei

Apart ik weet nog wat ik gister zei over paarden en gisternacht droomde ik over paarden. Erstaat me alleen nog vaag iets van bij maar het had iets met stallen te maken. En paarden die naar buiten gingen.
Opmerkelijk dat ik opeens zo´n droom had na wat ik zei.
Daar de details me ontgaan vraag ik me af wat ik hier nu mee moet, maar zoals zo vaak met zulke dromen waar ik me nog iets van kan her-inneren als ik wakker ben blijft de droom me bijstaan.
Vandaag nam ik vrij om opeens te merekn dat ik daardoor bekenden ontmoette die ik anders niet zo vaak zie. Zal wel met mijn droom te maken hebben.
En ik had de ervaring ergens buiten in het gezelschap van bomen te zitten en me verbonden te voelen met de mensheid!

Een groet aan je innerlijke engel van Boomvriend Ruerd

Pasula zei

Mijn chinese sterrenbeeld is paard en ik heb vaak de neiging om er even uit te breken.

Martine zei

Prachtige dieren zijn het ook.
Toen mijn opa mij vroeger op een paard zette dacht ik dat de hele wereld van mij was.
Mijn krachtdier is een krokodil, lang niet zo mooi maar geeft mij al jarenlang een enorme rust en steun. Ik weet trouwens niet of hij man of vrouw is.
XXXm

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails