vrijdag 8 mei 2009

Maan van het Ontwaken

Zaterdag is het weer volle maan.
Mijn stenen, ook die mee op reis zijn geweest, liggen al klaar op het dienblad voor hun maanbad.
Deze maan heet maan van het ontwaken.
Bij deze maan hoort de wilg met als trefwoord, wedergeboorte.
Ze geeft het besef dat er eerst een sterven plaatsmoet vinden voor dat er wedergeboren kan worden.
In tegenstelling tot de vorige maan voel je de krachtige energie van alles wat groeit veel sterker dan een maan(d) geleden.
Je kunt nog niet oogsten, niets tastbaars plukken, maar het genieten van wat groeiende is, alleen al is zo mooi.
Je merkt ook de mogelijkheid voor nieuwe dingen, uitdagingen, mogelijkheden, hetzij in de werk- of privésfeer, of misschien allebeide.
Maar voordat er ruimte is voor het nieuwe, moet het oude dat wat niet meer nodig is, niet langer bij je past, losgelaten worden.
Het is goed, het heeft zijn waarde bewezen, maar nu moet je weer verder, de weg gaan,die bij jou hoort.
Daar hoort verdriet bij, misschien ook iets van heimwee naar wat was, maar dat geeft ook de ruimte om invulling te geven aan al het mooie wat al op je ligt te wachten, al weet je het zelf misschien nog niet eens.
Ontwaak, mooi mens, en neem jouw plek in, in je eigen levensplan:))

15 opmerkingen:

klaproos zei

ruimte is voor het nieuwe, moet het oude dat wat niet meer nodig is, niet langer bij je past, losgelaten worden.
Het is goed, het heeft zijn waarde bewezen, maar nu moet je weer verder, de weg gaan,die bij jou hoort.
Daar hoort verdriet bij, misschien ook iets van heimwee naar wat was,

je wete niet half hoe je hier mee de spijke rop zijn kop slaat en hóe zeer of dat doet....

xxx

curieuzeneuze zei

ik ben aan 't ontwaken ..

laat het mooie maar komen! :-))

ook voor jou, assayya!

gezellig weekend,

Keepsmiling zei

Zucht....

Dit logje raakt me zeg....



Fijn weekend...met veel zonnestraaltjes!!!!

Liefs

Imna zei

Prachtig omschreven en idd zoals Klapper zegt....niet altijd makkelijk, maar wel nodig.
Wens je een hele mooie en vernieuwende zaterdag toe!

Morgaine zei

Ze was enorm toen ik rond half 10 mijn wandeling in het park ging maken, ik had spijt dat ik mijn camera niet bij mij had, later stond ze al een stuk hoger maar wat is ze prachtig!

XXX

Boomfriend Ruerd zei

Zag gister nog de maan en dacht aan jou en wat je te vertellen heb oveer elke maan En nu lees ik het zo wordt ik me toch weer een beetje bewuster van de natuurliljke ritmes.
Ook in de stad waamr mensen er meestal weinig mee doen.

Engelengroet ut Sneek

Boomvriend Ruerd

kruidje zei

Ik zal ontwaken.. ik denk dat ik daar al een begin mee gemaakt heb!!

Rinkje zei

Goedenavond Assaya

Ook heel even bij je kom ik binnen wippen .
Ik ga er weer vandoor een weekje ben ik afwezig dus
Ik wens je nog een fijne moederdag toe.

Knff van Rinkje,.

gerdaYD zei

Goedemorgen Assaya!
Dankjewel voor dit mooi stukje proza... weer een verrijking voor de ziel!
En ook bedankt voor je reactie!
Maak er een fijne zondag van, boordevol genieten!

Anoniem zei

Ik kom je even een fijne dag wensen .
Liefs vanuit Texel.

Anoniem zei

Ha Assayya,
Ik vind het zo mooi gezegd en geschreven, maar het uit voeren
daar komt soms iets meer bij kijken.
Fijne dag
Christiene.

Morgaine zei

Er staat nu op mijn log wat deze volle maan voor mij gedaan heeft, slechts een tipje van de sluier ;-)

XXX

Anoniem zei

Hallo assaya

Mooie log heb je gamaakt
zeg !!! ...
een fijne zonnige
zondag voor je

Liefs xx
La Luna (Shuka)
the blue moon

Boomfriend Ruerd zei

Omdat je ook een beetje een moeder voor mij bent:

Op moederdag maken we het moeders naar de zin.
Alle kinderen komen gezwind aanwaaien om moeder te eren.
Want dankzij haar zijn we me toch een stel toffe peren.
Ook al was t houden en keren toen we nog wildebrassen waren.
Dankzij jou beleven wij de dag van morgen die jij zelf nooit zult zien.

Engelengroet ut Sneek

Boomvriend Ruerd

Alice zei

mooie log :) ... ik merk dat ik even ga nadenken en dat is oke. Ben via via op je blog gekomen, erg leuk !

liefs,
Alice

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails