vrijdag 15 mei 2009

Liefhebben, wie jou liefheeft

De Toppers zijn niet door, waarmee er weer geen Nederlandse inzending zaterdag in de finale staat.
Op zich geen ramp,de songfestival liedjes hebben al jaren hun niveau verloren en het totaal aan inzendingen dit jaar weer, zou op een schilderij van Jeroen Bosch niet hebben misstaan.
Het bijzondere dit festival, was de aandacht, die de Gaypride in Moskou a.s. zaterdag kreeg.
De misstanden, die ook in Rusland heersen, aan de openbaarheid werden gebracht.
Bijzonder ook, dat a.s. zaterdag wereldwijd de dag tegen homofobie is.
Een dag om even stil bij te staan, zelfs in ons op het oog zo tolerante landje.
Ik ken in mijn omgeving nog zoveel mensen, die niet voor hun eigen geaardheid durven uit te komen uit angst voor veroordeling, afwijzing, uitbanning.
Zelfs een keurig gezinnetje hebben gevormd voor het oog voor de wereld en ondertussen in stilte en duisternis zoeken naar daar, waar het hart ligt.
Echt, het gebeurt nog steeds in 2009.
Met de Franse Roos geef ik jou,waar dan ook ter wereld, de moed, te mogen zijn, wie je bent.
Te mogen liefhebben, wie jou liefheeft :))

12 opmerkingen:

Morgaine zei

Ik heb velen lief, maar zoals ik mijn Lief heb en mijn Lief mij lief heeft? Dat is een ervaring die ik nog lang hoop mee te maken, zo Lief als bij mijn Lief heb ik mij nog niet eerder gewaand, maar ik ga ervoor, te zijn wie ik ben, en het liefhebben komt als een tweede huid om je heen.

XXX

yvette zei

De roze roos...mooi geschreven!
En bedankt ook voor de mooie reactie op mijn blog!

Alice zei

Mooi :) Vooroordelen zijn er overal, ook in NL helaas nog ...
Ik wens je een stralende dag toe :)

assyma zei

Ik vind het onbegrijpelijk dat anderen voor je bepalen wie je lief moet hebben.

Els zei

Mooi geschreven! En het klopt, anno 2009 hebben we nog steeds onze vooroordelen.
Alweer een paar jaar terug dat een bevriend stel uit elkaar ging omdat hij eindelijk uit durfde te komen voor zijn geaardheid.

Groetjes Els (truecolourss puntje)

Ik zal trouwens deze site linken op mijn puntje. Er staat nu nog je puntje op maar volgens mij gebruik je die niet meer.

klaproos zei

dank je wel:-)
dit is een lief logje,

jawel scjintolerantie bestaat nog steeds...
jammer genoeg

Keepsmiling zei

Leven en Laten Leven

Een van de belangrijkste dingen die ik mijn kids hoop bij te brengen.
Respect hebben voor elkaar, elkaars gedachten, visies, ideeen, geloof, etc...


Niets is zo belangrijk dan te mogen zijn wie je bent..te mogen liefhebben wie je lief hebt.
Het blijft moeilijk mensen ook te respecteren die dat een ander niet gunnen.

curieuzeneuze zei

het feit dat er wereldwijd zo'n dag bestaat, zegt genoeg??

onbegrijpelijk, anno 2009 ..

Pasula zei

Dat er nog zoveel mensen zich druk maken om homo's. Ik las overdags op nu.nl dat er een leraar op nonactief werd gesteld toen hij meldde dat hij homo is. Het was een school met de bijbel.
Zoals Morgaine al zei: heb uw naasten lief. Ik vind het vremd dat juist een school met de bijbel zo discrimineert.

kruidje zei

Ieder mag zichzelf zijn.. maar niemand staat graag in de vuurlinies
Dus de roos gaat voor de heldhaftige.. die hun nek durven uit te steken

Martine zei

Met deze mooie zin van jou wil ik het weekend wel ingaan.
XXXm

Anoniem zei

Ha Assayya,
Mooi dat je dit onder de aandacht brengt,Er is nog een lange weg tegaan.
Goed weekend
Groetjes Christiene.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails