zaterdag 30 mei 2009

In het Goddelijke Licht van de Morganiet

Laat maar los, zegt de morganiet, als ik haar in mijn handen houd.
Rose, transparant, lieflijk , bijna teder is haar uitstraling.
Ze ontroert me en geeft me het gevoel, hoeveel problemen er ook zijn, hoeveel narigheid ook, dat het goed is.
Dat, door los te laten, ik me op op een hoger plan mag begeven, van vrede en gelukzaligheid.
Het credo is loslaten.
Net als de rozenkwarts, vult ze je met liefde, maar anders dan die steen, is dit niet simpelweg de liefde voor jezelf, je geliefde of voor een ander, maar vult deze liefde je met het Een-zijn.
Hier straalt de goddelijke vonk in je in al haar glans en helderheid en voel je de verbinding met God, het Al, de Kosmos of hoe je het ook noemen wilt.
Problemen,moeilijkheden worden mogelijkheden en schitterende uitdagingen.
Dat, wat je wilt bereiken, waarom wil je het?
Vanuit je ego, je onzekerheid, macht, naamsbekendheid, erkenning, tekort aan eigenwaarde en daarom uit angst?
Of handel je vanuit je hart, vanuit je bron, waarin alles, iedereen een is en alle kleuren samenvloeien tot er alleen maar een kleur is, Licht.
Morganiet geeft jou de zuiverheid van handelen, waarin je bent en mag zijn wie je bent, zonder schone schijn om anderen te plezieren.
Dat je alleen maar diegene hoeft te zijn, die je al bent, zonder aanpassingen, zonder maskers.
Morganiet laat jou ook daarin anderen de vrijheid geven, hun leven te leven zoals zij zijn.
Daarin laat morganiet je begrijpen, dat wat op je weg komt, nodig is voor jouw groei, voor de groei van anderen.
Met deze kennis, dit bewust-Zijn kun je de schijnbare veiligheid van pijn, alle emoties en trauma’s uit het verleden en het nu loslaten en je richten op , je laten vullen met de onvoorwaardelijke Goddelijke Liefde.

Een hele fijne Pinksteren:))

12 opmerkingen:

Jet zei

Mooie uitleg van de morganiet Assayya .
Heb heb pandora armband en daar heb ik twee stenen aventurijn in de vorm van bedeltjes voor gekocht .
Ze zijn mooi groen !
Ben ook even uit de zon , gelukkig staat hier een windje anders zou het al erg warm zijn .
Heel fijn Pinksterweekend hoor .
Liefs van Jet.

klaproos zei

wat een schitterende steen is dat,
en wat een wijsheid,

dank je wel

xxx

Indigo zei

Wat een prachtig liefdevolle steen is dit. Ze voelt hartverwarmend.

liefs van Indi

Pasula zei

Prachtige steen en een heldere uitleg. Ik heb veel rozenkwarts, ook een heerlijk zachte steen.

curieuzeneuze zei

'al 1'

da's weinigen gegeven, blijkbaar??

geniet van de steen en alles wat ie herbergt, assayya!

Anoniem zei

heel mooi deze
ik blijf bij mijn rozekwarts hartje
iemand wilde me de watermeloentoermelijn aan praten
wat denk jij daar van?
liefs hartje

kruidje zei

Gisteren feest van bob gehad.. er waren veel mensen en ik heb ook eerlijk genoten.
toch is onze verwijdering van elkaar aan de orde geweest en ik heb er heel open over kunnen praten.. wat nu?!?
Ik denk dat alles in een stroomversnelling gaat, zonder dat we elkaar echt in het vaarwater zitten.. Jouw steen geeft mijn zachtheid aan die ik vanuit mij zelf en vanuit de energie rondom mij heen aanvoel

Anwarünya zei

@hartje, ik zou jou eerder een roze tourmalijn geven, het groen heb jij niet nodig:))

Anoniem zei

Een mooie steen, en bij iedere steen een andere uit leg.
Ik zelf heb de rozen kwarts steen om dat ik hem zo mooi vind.
Groetjes Christiene.

Morgaine zei

Prachtige steen die ik ooit nog weleens tegenkom, op het juiste moment, I'm sure, en dan een brok groot en eentje om mijn nek ;-)

De watertoermalijn, jaaaaaa

~slaat zich nog voor de kop~

(heb hem gehad met loepzuivere bergkristal van een vriendin, die had er een pendel van laten maken.... pfffff kwijt geraakt omdat ik hem droeg gewoon om mijn nek.... )

XXX

Annemarianne zei

Wat een prachtige blog , door verdriet geschreven als ik het goed begrijp ?
Maar ik heb hier heel veel aan wat je schreef ,het lijkt of was het voor mij bedoeld.
Ieder heeft zijn eigen zorgen en verdriet , maar dit zijn heerlijke ruggesteuntjes, dank je wel .
Dit steentje ga ik gebruiken !
Fijne dagen , liefde en licht ,Annie

Boomfriend Ruerd zei

Hee deze kende ik niet, ben m nog nooit tegengekomen.
Ach heb zelf ooit eens een groot stuk rozenkwarts gekregen van iemand die ik een gedichtenbundel gaf.

Engelengroet ut Sneek

Boomvriend Ruerd

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails