zaterdag 23 mei 2009

Geluksmomenten


Gipskruid-Gypsophila-Baby's Breath

Gosh, is het al weer zaterdag, de week is omgevlogen.
Druk in de moes/kruidentuin bezig geweest.
Heel veel zaaisel staat nu al boven de grond, het onkruid groeit alleen nog harder.
Ik snap nu ook waarom op oude plaatjes kruidenvrouwtjes vaak krom staan afgebeeld.
Na een dag wieden en onkruid met de hand uit de aarde plukken, voel je je rug wel.
Vrijdagvond zijn we(de a.s. papa en mamma, de twee a.s. oma's en een dinnetje ) op stap geweest voor een pret-echo van de baby van mijn zoon en z'n lief.
Schattig,....en we weten nu, wat het is, maar dat blijft hier nog even een verrassing:))

9 opmerkingen:

kruidje zei

hi hi .. leuk dat je dit mag delen met je zoon en schoondochter..
Gefeliciteerd aanstaande Oma en fijn dat je wieden zo fijn vind.. dat is ook aarden!

Morgaine zei

hahahahaha ja dat eeuwige onkruid wieden zelfs als je in potten kweekt ;-) één van de redenen dat ik het iets minder leuk vind om te tuinieren, als het schoon is, prima! Maar dat bijhouden, dat word een tuinman in overal erbij voor mij :P

Ennuh, leuk vind ik dat altijd, iedereen weet al wat het word, maar de buitenwereld mag het nog niet weten, 50/50 dus een jongen of een meisje :O ;-)

XXX

Imna zei

Gefeliciteerd Assayya, wat leuk dat jullie het al weten...en wij laten ons gewoon tzt verrassen :-)
en dat onkruid....haha, ik laat het hier gewoon nog even lekker staan want ik vind de oranje klaproosjes wel wat hebben.
Wens je in ieder geval een prachtig weekend toe.

klaproos zei

dat klinkt leuk kruidenvrouwtje,
niet met de kromme arm gaan hé,
nog even wachten tot het kindje er is please..

geniet maar lekker van het heerlijke weekend,
hier ligt alles languit:_))

Margreet zei

Leuke site heb je, ik zie een wolf, daar heb ik ook wat mee(ooit iemand op mijn log ontmoet die zich zo noemde en dat is een vriend voor het leven nu.

Ik heb ook een moestuin met een groep mensen en bij huis een grote achtertuin, vandaag ook een tijd in bezig geweest, heerlijk, maar inderdaad voel je dan wel je rug.

Mooi een nieuw leven in de familie.

assyma zei

anwarunya, word jij oma?
ik dacht dat we zo´n beetje even oud waren, hoe ik daar bij kom, geen idee, hoewel het kan natuurlijk nog altijd...

dat wordt dan nog meer genierten voor je, want wat ik zo van mijn eigen moeder hoor, is oma zijn toch wel iets heel anders als moeder zijn...

het verschil zat hem volgens haar in, dat je makkelijker afstand kunt nemen en los kunt laten, waardoor het genieten eigenlijk veel intenser is.
Ik geloof haar meteen, want het is juist door de overbezorgdheid, waardoor ik soms even vergeet dat mijn kinderen er vooral zijn om ervan te genieten...en dat je dat nu moet doen...want de tijd gaat zo snel...

als mijn kinderen wat ouder zijn, wil ik ook heel graag een kruidentuintje, vooralsnog niet voor ingewikkelde en voor mij onbekende kruiden,
maar gewoon koriander en selderij, en basilicum en thijm, salie...dat soort kruiden, dat lijkt me al heel bijzonder om die zelf te laten groeien en vanuit je tuintje dan zo in de pan of in de salade te gooien...
munt...niet te vergeten...

Boomfriend Ruerd zei

Mooi te horen, hoop je weer te zien op het EF.
Trof zelf nog wat oudere dames bij iets watde bejaartentehuizen hadden georganiseerd. kende deze dames van de loop inn van de kerk.
Net of ik me in het gezelschap van allemaal omas begeef.
Mooie momenten dus en om dankbaar voor te zijn.

Groeten aan je innerlijke engel van boomvriend Ruerd

griet zei

oh wat heerlijk lieffie dat je weer oma wordt ,en nu wel lekker genieten van dit kleine mensje hoor .
wat fijn dat je me mocht kijken is toch wel bijzonder .xxxxxxxxknudffffffffff van mij xxxxxxxx

Just Me zei

ik lees dit logje en vind het zalig.
ik wied graag onkruid op de maniet zoals ik het wil, vroeger bij ons thuis was het van de moeten volgens mijn ouders wet, toen zat er niet veel plezier in.

Zeg mij waar je onkruid staat en ik zal het met plezier wieden ;c)
Maja, waar woon jij eigenlijk ;c))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails