dinsdag 12 mei 2009

Enchanted Garden

Ze stonden al een paar jaar op mijn tuinwensenlijstje.
De Wisteria (blauwe regen) en de Fallopia Aubertii beter bekend als bruidssluier.
Dankzij verjaardagsgeld en een rit dwars door de avondspits naar de stad,
staan nu vier planten, op het terras, klaar om de grond in te gaan.
Over de pergola op het achterterras komen twee paarsblauwe Chinese Wisteria’s, die zo heerlijk naar viooltjes ruiken.
De witbloeiende Japanse Wisteria en de Bruidssluier komen over de pergola en schuttingen in de voortuin, bij de andere witbloeiers.
Omdat er toch altijd wat te wensen overblijft, heb ik vanmorgen in de tuin een wensput gegraven.
Nu alleen nog op zoek naar wat watergroen.Het zal wel de woonplek van een kikkerprins worden, die wacht op de prinses met haar gouden bal:))

14 opmerkingen:

Keepsmiling zei

Geweldig he...blauwe regen.
In mijn allereerste huisje..nou ja, in de tuin dan haha, had ik er een geplant..binnen een paar jaar stond hij daar zo prachtig te pronken.
Geweldig!
Ik ben nu bezig op mijn nieuwe stekkie de tuin wat mooi te maken...en heb het vaste plan daar zeker weer deze geweldige bloemen te kunnen zien ooit.

Prachtige foto's....genieten hoor!!!

Liefsss

klaproos zei

geweldig zeg,
die geur van blauwe regen is hemels...
wat een feest in jouw tuin:-)

assyma zei

In mijn moeders tuin (of het was van de buurman) hing er ook een mooie blauwe regen, soms was de kleur erg intens,

maar ze had ook een kamperfoelie en volgens mij groeiden die door elkaar heen en verstikten ze de appelboom in de tuin...

mijn moeder is ondertussen verhuisd en de nieuwe bewoners hadden op dag twee al de appelboom neergehaald,
maar ik vond het altijd zo zielig als ik die wurgende armen van een van beiden planten om die boom zag...leek me niet erg prettig.


off topic
vroeger kon ik ook uren in de keuken staan en dan was ik gewoon even helemaal weg...ik voelde dat ook zo,
vooral als ik bezig was met een sausje, dan kun je je daar helemaal in verliezen.
En dat mis ik nu wel, maar het komt wel weer...heeft even wat tijd nodig,
daarom voer ik ze (mijn handenbindertjes) ook veel vitaminen,zodat ze opschieten met groeien:-)

Alice zei

wauw mooi hoor :) ik had een blauwe regen in mijn vorige tuin. Helaas nu niet meer :(. Die wensput vind ik ook helemaal top ! Wat een leuk idee! Ik hoop dat de kikkerprins daar gauw op je komt wachten :))

groetjes,

Anoniem zei

Wat is dat mooi blauwe regen
zo word je tuin een sprookjes tuin en eigen wens put.Veel geluk
Groetjes Christiene

curieuzeneuze zei

je eigen wensput??

ik hoop dat al je wensen mogen uitkomen, assayya! :-))

liane zei

Mooi zowel wisteria als wensput! Lijkt me nog een heel werk om zo'n put te graven. Bedankt ook nog voor je reactie onder mijn blogje.
Liefs Liane

kruidje zei

Hi HI de poort naar de hemel heb je gevonden en dat is er toch nog genoeg te wensen over..
Je hebt al je wensen allang in je!
Wens maar raak.. ze komen uit! en blauwe regen.. het is zo mooi en open!

gerdaYD zei

Ik kan het geloven dat dit al zo lang op je verlanglijstje stond, ze zijn gewoonweg prachtig hé?
Blauwe regen... ze heeft haar naam niet gestolen!
Blij voor je en ik hoop dat ze elk jaar opnieuw zullen bloeien en groter en groter zullen worden...
Merciekes voor je felicitaties en maak er een fijne blauwe dag van!

Morgaine zei

prachtig, de blauwe regen is ook erg mooi, de bruidssluier, wow... hebben we ooit gehad, dat groeit en woekert pas snel :S

Wensput ook prachtig!

XXX

Martine zei

Je enchanted garden ziet er nu al fantastisch mooi uit maar wees voorzichtig met de bruidssluier! Voor je het weet groeit die tot in de stad.
XXXm

colourfullflowergirl zei

Ook wij hebben zo'n blauwe regen, net als vele anderen..maar hij is ook zó mooi! Vooral die hele oude planten. ik vind de stam alleen daarvan al zo mooi.Wat een leuk idee, zo'n wensput!!Hoop voor je dat-tie werkt!

Pasula zei

Prinsessen zijn er genoeg, maar de betoverende omgeving ontstaat door liefdevolle begeleiding.

Anoniem zei

Ik wil er ook 1, PRACHTIG !!
lIEVE GROET ANNIE

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails