donderdag 14 mei 2009

Dans in de zon met de akelei

Van een ongelooflijke zachtheid zijn ze, de bleekroze akeleien in mijn tuin.
Als kleine ballerina’s met hun wijd uitstaande tutu’s dansen ze op dunne steeltjes in de wind.
Blij met hun spel, hun dans in de zon.
Onbekommerd neemt elke bloem haar eigen plekje in, schijnbaar zo kwetsbaar, zo teer, maar ieder zo sterk in weer en wind.
Akelei geeft je moed, het zelfvertrouwen om jezelf te laten zien zoals je bent.
Hij laat je je vanuit je centrum, je hart leven, zonder angst voor de mening van anderen.
Vanuit je kwetsbaarheid mag je tot bloei komen, jezelf in volle pracht laten zien.
Je bent niet beter, je bent niet minder dan anderen.
Je bent prachtig en uniek zoals je bent:))

11 opmerkingen:

kruidje zei

Ook kom ik dit schattig bloemetje tegen bij mannen die moeilijk bij hun kracht kunnen komen en een macho gedrag hanteren en weet je dat dit het bloemetje is voor toneelspelers. De adelaarsklauwen die het bloemetje heeft, en waar de latijnse naam naar leid, doet die ook recht toe!

yvette zei

Het heeft me gisteren verbaasd hoe ik vrolijk en licht werd bij het bekijken in mijn tuin van het enige akeleitje wat er staat

knuf

Anoniem zei

Assayya,
Wat heb jij mooi bloemen in je tuin
met een mooie betekenis.
Prachtig om naar te kijken
Groetjes Christiene

MariecusBruyn zei

niet zomaar dat akeleien tot mijn lievelingsbloemen behoren :)

MariecusBruyn zei

Niet zomaar dat akeleien tot mijn lievelingsbloemen behoren.
Maar zo teer en roze als jij heb k ze niet, de mijne zijn donkerpaars en prachtig bordeaurood.

klaproos zei

wat een heerlijk bloem assaya, ik kan er zo van genieten van alle vormen enig en uniek net als elk mens

houden zo,
jezelf blijven ten alle tijden, wat een ander ook doet of zegt,
afstand nemen als het teveel wordt
da's alles wat je kunt doen.

dank je wel voor dit leerzame boeketje,
krijg jij een knuffel van mij en een zoen van bert:0))))
SMAK

Alice zei

wat een mooie bloemen heeft de akelei :) ... ik kende het niet, ga het toch maar eens zoeken voor in mijn tuin :)).

Jet zei

Wat heb je dat mooi gezegd over een prachtige tere bloem .
Liefs van Jet.

Morgaine zei

Amen!

Prachtig die bloemen van de akelei daar bij jou, bloemen zijn altijd zo prachtig en hoe teer ze ook zijn, ik blijf mij verwonderen wat ze kunnen doorstaan daarbuiten.

XXX

Martine zei

Kijk, kijk Anwarünya hier ben ik, met of zonder de mooie akelei.

amy zei

wat een mooie kleur deze
ze staan hier in alle kleuren
zelfs bij een huis de hele voortuin vol!
bedankt voor je mooie verhaal erbij

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails