vrijdag 3 april 2009

Wat doen affirmaties??


Een leuke manier om je eigen denken, welzijn, je zelfbeeld en –bewustzijn positief te kleuren, is het werken met affirmaties.
Een affirmatie is een duur woord voor positieve verbeeldingskracht.
Als je voor de spiegel staat ’s ochtends, zeg je dan wel eens tegen jezelf: ik ben mooi, ik zie er goed uit, ik ben ok?
Met zo’n gedachte ga je toch stralend de dag in.
Zo werken affirmaties ook.
Met gedachtekracht.
Gedachten hebben invloed op je gevoelsleven.
Als jij jouw gedachten positief kunt sturen, zullen je gevoelens ook in een positieve stroom raken en daarmee ook je fysieke lichaam.
Zet je affirmatie wel in de tegenwoordige tijd: ik ben gelukkig, ik ben gezond.
Vermijd woorden als niet en nooit, en ook willen en zullen.
Je onderbewuste kent geen negativiteit en zal ook de zin die je uitspreekt letterlijk nemen
Zeg ik: ‘wil rijk worden’ en je rent de rest van je leven achter je fortuin aan.
Zeg je affirmatie met een open mind, zonder er zelf een inbreng te willen hebben, een garantie of het wel werkt en wanneer.
Gebruik je affirmatie regelmatig bij bv een yoga oefening of meditatie.
En houd de zin die je gebruikt klein en simpel

Veel succes:))

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha Assayya,
Mooi om met goeie affirmatie het weekend in te gaan.
Groetjes Christiene.

MariecusBruyn zei

Affirmaties, ik heb er steeds en omgekeerd evenredige relatie mee gehad. Als ik een affirmatie visualiseerde, gebeurde het tegenovergestelde. Nu wil het feit dat mijn "gids" over een nogal raar soort humor beschikt. bv als ik dacht: nu begrijp ik eindelijk de signalen die ik doorkrijg, dan sloeg hij/zij het weer over een heel andere boeg.
Maar er lijkt een kantering te komen... of...

Ik kom erachter!
Ik kom er!

Fijn weekend, voor jou en de jouwe

kruidje zei

ziet er prachtig uit.. gek, ik dacht dat ik al een reactie geplaatst had.

Je hebt gelijk kwa link.. maar als het uit respect gebeurd heb ik er geen last van. Het is minder als er geen respect uit straalt, maar de eager naar geld verdienen er uitstraalt. Respect is voor mij belangrijk

Martine zei

Ja dat klopt helemaal. Met een affirmatie besluit je simpelweg zelf wat je in je hoofd wil hebben en niet wat er zich toevallig in nesteld.
Dit is een zonnig weekend Assayya, de meeste mensen zijn gelukkig en die het nu nog niet zijn, zijn het wel bijna.
XXXm

curieuzeneuze zei

je eigen gevoel sturen, richting geluk en liefde en .. je zit een levenlang op rozen! (zonder doornen, welteverstaan) ;-))

rooskleurig weekend, assayya!

Morgaine zei

De affirmaties van engelen zijn altijd weer mooi, en op dit moment hou ik ontzettend veel van mijzelf en ben ik erg mooi ;-)

Met name mijn buik vind ik op dit moment mijn mooiste lichaamsdeel (ik wacht op mijn maanstonde ;-))

XXX

heb meteen even een engel getrokken, hahaha, ik weet genoeg na onze ceremonie ;-)

(denk een paar van je eigen logjes terug ;-))

Daniel

Ik ben de engel van het huwelijk en de verbintenis en ik ben nu hier om je te helpen.

Problemen, onzekerheid, wie heeft ze niet. Allemaal kennen we die momenten en allemaal hopen we op dat moment op wat hulp, wat extra inzicht of een wonder. Zeker als het een huwelijk of andere verbintenis aangaat.

Wat is er gebeurd of wat gaat er gebeuren? Is er iets niet helemaal pluis, is een verbintenis even onzeker of wankelt het? Geen nood, de engel Daniel is hier om je te helpen. Een huwelijk of verbintenis zal van alle problemen worden ontdaan en je zult samen zegevieren.

Heb dus vertouwen en roep meteen om hulp als er weer eens wat naars op dit vlak dreigt te gebeuren.

Just let them be! And enjoy the commitment I've made! :-))))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails