vrijdag 10 april 2009

Tijd bestaat niet.


-----Toen ik gisteravond de film "The Lakehouse"zag moest ik direct weer denken aan de keer, dat die film eigenlijk de inleiding was voor een ontmoeting in het Rengerspark in Leeuwarden, waarbij de tijd en ruimte ook een andere dimensie kregen----

Zo bijzonder in dat zonnige park, waar wij drieën de enige
bezoekers waren op dat moment, gesprekken, waarin hij zichzelf
zo in openheid en eerlijkheid liet zien.
Als hij zijn blik tijdens het praten op me richtte was er iets wat ik niet direct thuis kon brengen, iets bekends, een gevoel, een herinnering in mist verborgen

Ik ben in een zonnig park, met andere meisjes, eigenlijk een heel gezelschap van mensen in zware kleding van zijde, satijn en fluweel,wat ben ik jong daar...
In de lucht hangen de zoete geuren van seringen en jasmijn.
Ik voel vanuit de groep van mannen een blik op mij, ik kijk en sla direct mijn ogen weer.
Hij is leuk en ik weet dat hij mij mooi vindt en lief….. ik voel de vlinders in mijn buik.

Ik ken jou zei hij tegen Marja, Dat klopte want ze woont in Leeuwarden.
Ik ken jou ook, zei hij tegen mij_
Maar ik woon hier niet hoor.
Ik wist dat hij nu ook aan het zoeken was in zijn herinnering.
Dan pakten wij drieen elkaars handen vast voor een energie bundeling.

Een caleidoscoop van beelden:
Een rije-dans, lachend en zingend, een vuur wat steeds hoger oplaait.
Hand in hand langs hagen van meidoorn en brem, zwijgend alleen opgaand in elkaar.
Het woud, hoog en donker als een kathedraal
Het geluid van tientallen vogels

We namen afscheid want de beurs in Drachten wachtte op ons.
Ik ga jou nog een knufff geven, zei Marja
Dan was het ook mijn beurt
En voelde zijn armen om me

Het is of ik opgetild word, mijn voeten de grond niet meer raken.
Tijd, ruimte en plaats bestaan niet meer.
Op dat moment ben ik in een stukje Eeuwigheid.
Is dat Nu?
Gevat in Liefde, die niet vraagt of neemt, slechts Is.

Terwijl hij mij langzaam losliet, zei hij: wij zijn geliefden geweest.
Ik weet het.

7 opmerkingen:

colourfullflowergirl zei

Wat een mooi verhaal,wat een mooie ervaring...Kippevel!!
liefs!!

Imna zei

Wow Assyya...wat bijzonder. Wens je een hele mooie zaterdag en volgens mij met deze herinnering moet dat zeker lukken.

kruidje zei

Ik heb er bij mogen zijn.. jij hebt iets van die liefde mee mogen nemen en je gezicht bleef stralen.. ik heb het heel byzonder gevonden en ja die film hebben we toen ook gezien.. ook een wat mij vleugeltjes geeft!

griet zei

moooooooooi vind ik dit en zo zuiver ,echt prachtig .het is een soort samengevoel,dat ik ook heel soms mag voelen ,en het is zo bijzonder .
ja mijn vader was ook een van die vissermannen die de aardappelen en zo haalde met de botter ,mooi he zo'n verhaal x knufffff en fijne paasdagen van mij met knufffie erbij xxxxxx

Morgaine zei

Wat een log over tijd al niet los kan maken bij de mensen :-))

En volgens mij had je dit al eens eerder vertelt, kan mij zoiets herinneren, maar feit is en blijft, dat het MOOI is, net als Merlijn en ik in deze tijd, wetende dat... ooit en tegelijk lang geleden....

XXX

Anoniem zei

Wat een bijzonder verhaal .
Fijne feestdagen .
Lieve groet Annie

Browneyez zei

Puur gevoel... iets mooiers is er eigenlijk niet... kan zo even niets noemen in ieder geval.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails