zondag 12 april 2009

Maan van de Dood


Bijna onopgemerkt door alle drukte voor de Paasdagen was het afgelopen donderdag volle maan.
Waren de afgelopen manen gericht op het zaaien en het kiemen, deze maan waarschuwt je, een zwaluw maakt nog geen zomer.
Bij deze maan hoort de els met als trefwoord bescherming.
Ondanks, dat de bomen in bloei staan, kan een nachtvorst de tere bloesems bevriezen, vernietigen.
Fruittelers sproeien soms preventief de fruitbomen om de bloesem te beschermen tegen de harde droge vorst.
Mijn kiemplantjes staan overdag buiten om af te harden, maar met een vorstverwachting moet ik ze toch ’s nachts de bescherming van de schuur bieden.
En soms ontkomt het me toch nog, dan liggen er ineens de kleinste plantjes slap in de bakken
Zo is het ook met de plannen, die je hebt gemaakt.
Denk niet, ik ben er al, de rest gaat vanzelf.
Als je niet anticipeert op tegenslagen, sta je straks met lege handen, is al je werk voor niets geweest.
En niet al je plannen zijn levensvatbaar, richt je op dat, wat sterk is en wil groeien
Deze maan met haar wat duistere naam, Maan van de Dood, roept de bescherming op, voor al het nieuwe, dat komt.

7 opmerkingen:

Browneyez zei

Ik ben naar buiten geweest om de maan te aanschouwen, maar zag vreemd genoeg enkel sterren... de maan bleef hardnekkig achter de wolken hangen, alsof die stil op hun plek bleven. Voelde vreemd.
Mooie boodschap: bescherming van al het nieuwe dat komt...

Fijne paasmaandag en tot de volgende keer.
Groetjes, Brownie

curieuzeneuze zei

ik maak zelden plannen?
ik laat komen wat komen wilt en geniet ervan.

kruidje zei

Gewoon zaaien en er zullen plantjes sterk genoeg zijn.. maar met liefde gaan ze beter groeien!!

Morgaine zei

uh de maan was donderdag al vol rond 16.00 uur

do 9 april 16.56 Volle Maan

Ik zie haar trouwens niet, mijn vriendin zag haar wel en zegt dat ze erg mooi is deze mand, hier is het te bewolkt/nevelig telkens, jammer...

XXX

Anoniem zei

Ha Assayya,
Met lege handen staan wil je eigelijk niet.
Maar ik zie wel .
Het komt zo als het komt.
Christiene

yvette zei

je doet het goed assaya, beschermen wat dat nodig heeft..maar....

Martine zei

In tegenstelling tot haar naam zag deze maan er zeer levendig uit. Ja ze riep op tot alertheid, zorgen voor dat wat ontkiemt. Moeten we eigenlijk altijd doen maar deze maand extra!
XXXm

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails