zaterdag 18 april 2009

Het verhaal van Silverlady


De avond ging bijna over in de nacht, maar ik kon mijn weg door het bos goed vinden, bijgelicht door de maan, die haar volle licht liet schijnen.
Het bos ademde een serene rust uit, die af en toe werd doorbroken door een late vogel, die opgeschrikt zijn nest weer opzocht.
Of door een klein wezen ritselend in het onderhout.
Ik vond het doel van mijn tocht bij een hek, dat toegang gaf aan een omheinde plek in het bos. Zittend op het hek gaf ik mij over aan de volmaakte vrede en stilte van dat moment.
Het was warm geweest die dag en uit de door grasbedekte bodem ademde de aarde zilverwitte mistslierten uit, waardoor de eiken, berken en wilde kersenbomen, die de open plek begrensden, vochtig glansden.
Een zachte bries streelde zachtjes de boomkruinen en als sneeuw daalde witte kersenbloesem vederlicht naar beneden.
In deze wondermooie sprookjeswereld was ik niet alleen, uit de doorschijnende grondmist dook een witte gedaante op.
Door de maan beschenen, zilverwit glanzend met wuivend staart en manen danste mijn merrie, mijn mooie Silverlady, naar mij toe.
Ze had mij al gehoord, nog voor ik haar zag.
Heel dicht bij me bleef ze staan, haar lieve wijze hoofd vlak bij het mijne.
Onze zielen ontmoetten elkaar in een oneindig begrijpen en heel even was ik een met Silverlady in een oeroud weten.
Tot de betovering verbroken werd door een wolkenpluis, die over de maan trok.
Silverlady draaide zich om en verdween in haar nevelrijk.
Ik keerde terug op mijn pad, naar de mensenwereld met al haar voetangels en valkuilen, maar ik wist dat ik nu de moed en de kracht had om alles te weer- en doorstaan.

9 opmerkingen:

griet zei

hay lieffie
het is volgende week denk ik die serenade want ik zie nog niks enhet zou om 3 uur beginnnen .ook goed heb ik wat om naar uit te kijken hi we gaan 10 mei naar hun theater optreden akoestisch heerlijk idee vind ik dat .en ja nu weet ik waar je naam silverlady vandaan komt.heel mooi om te lezen x knuffie van mj xxxxx

Rinkje zei

Goedenavond Anwarünya.

Even een berichtje terug bij je.
Wat een mooie verhaal.
Ook ik vindt het bos altijd heerlijk om er in te wezen, rust en stilte en dan genieten van alles om je heen.
PS: de boom van de buurman is ook aan het sneeuwen hoor mooi gezicht al die fijne blaadjes die in de tuin dwarelen.
Ik wens je voor straks lekker slapen en morgen weer een mooie dag.
Knff van Rinkje.

Martine zei

Mooie momenten en een mooi verhaal voor de nacht.
Slaap lekker dadelijk.
XXXm

Morgaine zei

Schitterend verhaal, vooral de nevelen spreken mij erg aan ;-)

XXX

Anoniem zei

Wat een mooi verhaal over Silverlady
even mee dromen op de zondag ochtend.
Christiene

Annie zei

Ik voel gewoon jullie eenheid , heel bijzonder!
Lieve groet annie

Anoniem zei

Re , op mijn gebed.
Ja ik vind dit ook zo mooi , ik had het om mijn web site die ik heb weggedaan, en wilde het hier beslist weer plaatsen.

Heb hierop heel mooie re ,gehad van mensen die hem op hun eigen site hebben gezet .
Daar reageerde ik op , met dit gebed bij hyves Ik kan mij geen mooier gebed voorstellen , en dat terwijl het al eeuwen oud is .

kruidje zei

Via de white horse clan, kwam dit weekend teachings om iets aan mensen te mogen begeleiden..
Ik vroeg om een stam en de witte paarden stapten naar voren!!
Leuk dat je er nu over hebt!

Boomfriend Ruerd zei

Blijkbaar is de natuur toch vaak weer de inspiratie voor zoiets, en wordt jewedergeboorte vnuit andere sferen begeleid.
Vergeet de erfenis niet van je vorige leven want ook die hoort erbij.
Het i toch mooi dat je daardoor zover bent gekomen en nu verder kunt gaan met een nieuw bewustzijn.

Droomgroetjes ut Sneek

Boomvriend Ruerd

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails