maandag 27 april 2009

Berkenbloei

Ze is prachtig, de zilverberk, die voor mijn huis staat.
Nu 15 meter hoog, heeft ze de ijzelregen van 1987 overleefd , hoewel ze toen dubbelgevouwen over het tuinpad hing.
Ieder voorjaar is ze de boodschapster van de lente met haar vroege bloei.
Dit jaar bracht ze met haar bloei nog iets, een hevige hooikoorts aanval.
Mijn rechterneusholte, totaal van slag al een paar week.
Samen met de berkenbloei heeft iets die allergie getriggerd.
Natuurlijk, alle gebeurtenissen dit voorjaar, mijn dochter, die bewust alle grenzen opzoekt en overschrijdt, mijn man, die nu mijn lasten heeft overgenomen en daar fysiek doodmoe van wordt, het feit dat ik mijn kleinkind niet mag zien.
Het ondermijnt je weerstand en gaat allemaal in je systeem zitten, tot je overprikkeld raakt.
Ook omdat de balans tussen empathie en boosheid, bezorgdheid en afstand houden verstoord is.
Omdat in dit geval het moedergevoel even ondergeschikt moet zijn aan het verstand.
Voor haar groei en verantwoordelijkheidsgevoel, voor mijn levensruimte.
Dat ik haar op dit moment alleen op afstand licht en liefde kan sturen.
Net zoals de berk dit na het verfrissende buitje van vannacht bij mij doet,
zacht en liefdevol:))

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve schat, heel veel sterkte . Misschien een schrale troost, maar na regen komt ook weer de zon ,dat weet je .
Maar als je er midden in zit , voelt het anders.
Ik weet waar ik het over heb hoor!!! bij ons heeft het 7 jaar geduurd .
Erg he !
Dikke kus Annie

Rinkje zei

Goedenavond Anwarünya/assayya

O heerlijk zo een mooie boom.
Ik zat van de week in terwolde te genieten van de zon en de tuin.
Zoveel rust ging daar van uit.
Zo zie je zo heeft een ieder toch zijn zorgen he.
ook mijn kleindochter doet dingen die haar moeder niet zo waardeert.
Maar ja ieder heeft een les in dit leven te leren dus dat zal zij ook moeten doen.
Maar ik kan best begrijpen dat wij als ouders daar soms erg tegen aan lopen.
Hoepen dat alles weer goed zal komen.
ik wens je verder een hele fijne avond toe.
Liefs en Knff van Rinkje.

curieuzeneuze zei

mensen worden hoe langer hoe meer allergisch voor vanalles en nog wat.

vreselijk als je er last van hebt!

ik hoop dat het snel over mag zijn, assayya!

kruidje zei

Met de voet naar de maan, zal de zilverberk jou van je lasten bevrijden.. loslaten is daar in het beste remedie.. Ik heb ook zoiets wat jij beschrijft met W. Hij zoekt bij mij de uiterste uit... waarom die boosheid. Ik zou het niet weten.
Ook ik laat het aan B. Over.

Martine zei

Wat heb je hier een beelschone foto van gemaakt.
En ik hoop voor jou dat het toch weer goed komt in de familie zoals dat meestal gebeurd en je je dochter liefde kunt blijven sturen zodat ze uiteindelijk het licht ziet.
XXXm

yvette zei

Dat doe je goed vrouwke, je dochter liefde op afstand sturen...is een berk( the lady of the wood ) niet één van de mooiste bomen die er bestaan?

yvette

klaproos zei

wat is dat toch dat ruzies vaak over de hooffden van kinderen gaan,
ik hoop dat het snel mag veranderen en dat jullie samen kunnen gaan wandelen...

ik wens je heel veel sterkte

Anwarünya zei

@was het maar een simpele ruzie.
in eerdere logs heb ik al een aangeduid, dat mijn dochter een borderliner is.
datis:zwart-wit denken, geen verantwoording nemen, nergens voor, geen relaties en banen kunnen houden voor langere tijd, niet met geld om kunnen gaan, zichzelf als het middelpunt van het heelal zien,zich in impulsieve(schadelijke) acties storten, onbeheerste woedeuitbarstingen, als men de zin niet krijgt,.. need to say more??
het trieste is..het blijft je kind en daarmee ook je bezorgdheid

Anoniem zei

Ha Assayya,Dit is zo maar iets.
Het een is nog niet voorbij of het andere gebeurt al weer.En je kleinkind niet mogen zien.Lijkt mij heel erg.Ik hoop dat voor jou dat de zon weer zal gaan schijnen.
Groetjes Christiene

griet zei

oh wat is dat erg als je je kleinkind niet mag zien ,en nu ik lees over dat borderline nu snap ik de verhalen van vorig jaar ook beter ,tenminste als dat over dezelfde dochter gaat die vorig jaar weer bij je thuis kwam wonen .
lijkt me zo moeilijk om mee te maken lieverd en dat je man die zwaarte voelt is ook heel naar .ik hoop zo erg dat je je kleinkind weer heel gauw mag zien want god wat lijkt me dat echt heel erg dat meen ik uit het diepst van mijn hart .
ik sla hiervandaan mijn armen om je heen ,en wens je heel veelkracht en nu snap ik jouw burn out verhaal ook zo veel beter .
dank je voor je verhaal en veel sterkte en knuffffff van mij xxxxxxxx

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails