vrijdag 13 maart 2009

Wandelen tussen tijdlijnen


Ik kom graag op het Noordsche Veld, een stuk ruig natuurgebied tussen Norg, Donderen, Vries en Peest.
Meestal om mijn balans te herstellen, soms om te genieten van een eindeloze paarse heidevlakte of de stilte waarin alleen de vogels te horen zijn.
Omdat ik het gevoel had, dat we het allebei nodig hadden, ben ik met Kruidje woensdag hier naar toe gegaan.
Op het moment dat we de wildroosters over zijn, stappen we in een wereld, waar tijd niet bestaat.
Worden we ons bewust van de oerkracht, die via onze voeten ons lijf vult en krachtig maakt.
Terwijl in het nu, in de met wattenwolken bedekte lucht in het blauw vliegtuigen witte strepen trekken, komt al wandelend informatie van meer dan 4000 jaar door.
Over de hei zie je, voel je groepen jagers met speren en messen.
Over een zandpad, dat al eeuwen lang kilometers lang, tussen het heideveld ligt, lopen mannen in diverse tijden.
Kooplui met hun kist met handelswaar op de rug, schaapherders, die hun kuddes op het veld laten grazen, groepjes soldaten, boeren op weg naar de markt, kloosterlingen in grauwe pijen
Zelfs een paard en wagen, zie ik voor me op het pad.
Op hetzelfde moment zegt Kruidje: “ik loop nu achter een boerenwagen”.
Zittend op het mos van een van de grafheuvels, voel je het serene, het wijdse, het haast sacrale van de ruimte om ons.
Ondanks dat hier onder ons vroeger mensen begraven zijn, is hier niet het zware beladene van kerkhoven, maar een heel lichte vredige energie.
In de verte graast een groep Schotse Hooglanders, ruige bruine runderen, die lijken op de wilde runderen, die hier eeuwen geleden liepen.
Terug naar het pad wordt ons ritme mede bepaald door al degenen, die hier tijden geleden liepen.
Verbinden we ons in tijd en ruimte met alles om ons, geven kracht en ontvangen meer terug.
Een waardevol middagje daar op het Noordsche veld:))

12 opmerkingen:

yvette zei

ik kom zo terug heb nu visite

kruidje zei

Ziet er mooi uit.. Ik voel de kleine spirits

Marja

yvette zei

hoi hoi anwarúnya, lekker even rondgekeken. Mooi!

amy zei

ik voel de energie van jullie wandeling en zie het voor me!

curieuzeneuze zei

ik heb de wegwijzers gevolgd en ben hier uitgekomen? :-))

't is mooi als je dingen op deze manier kan loslaten, assayya (of zeg ik nu best fairy glade??)

ik wens je een ontspannend weekend,

kruidje zei

Het is jou keuze.. opruimen is heerlijk.. toch zie ik het niet als masoleum hoor.. Het is een rijpingsproces.. en dit is je antwoord.

Imna zei

Wat mooi Assayya en zo wordt als vanzelf een herstart geboren :-)
Wens je een heel mooi weekend.

Martine zei

Dat ziet er allemaal heel goed uit Assayya. Ik volg je rustig op je weg door weblogland.
Fijn weekend.
XXXm

Els zei

Hoi Assayya,
Wat leuk dat je hier bent begonnen. Toeval wil dat ik zelf ook al een tijdje aan het overwegen was te beginnen bij blogger
Hoe bevalt het je tot nu . Ik lees daar veel mooie blogs.
toe, ook met de verschillen tussen Punt en Blogger?

Groetjes Els (http://truecolourss.punt.nl/)

Els zei

Je hebt me "overgehaald" haha.
Ik ben er ook eentje begonnen.
Jij was een beetje het laatste zetje dat ik nodig had het eens te proberen.
De komende week ga ik even uitdokteren hoe het een beetje werkt.

Groetjes Els
http://puurinspiratie.blogspot.com/

liane zei

Mooi! Ik ga je andere blogs ook nog even lezen. Ik kreeg vanmiddag een berichtje dat er een bericht was van jou op punt maar dat kon ik niet lezen. Maar begrijp dat je hier verder gaat. Ik weet niet of je ook hyves hebt, ik heb ook een publieke elementaal en natuurwezens hyves gemaakt.
Liefs Liane

jet zei

Ging niet helemaal goed , hoop dat dit er wel komt te staan .
Liefs Jet.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails