vrijdag 27 maart 2009

Thuis zijn

Wees lief voor je lichaam opdat je geest zich erin thuis kan voelen.
(Winston Churchill)
Vanavond heb ik me de luxe genomen van een warm en langdurig bad.
Uit eco- en tijdsoverwegingen douche ik meestal.
Niet vanavond.
Terwijl ik windlichtjes neerzette en de nekrol opzocht, bruiste het water in de badkuip.
De dikke witte badjas en twee grote badhanddoeken hingen al warm te worden over de radiator.
Een kop lipton maroc thee matchte heerlijk bij de fles oranjebloesembadolie.
Geen badlamp aan, alleen het flakkerende licht van de windlichtjes.
Dan……even helemaal niets, genieten van het warme water, de zoete geuren, die warmere oorden dichtbij brachten.
Even helemaal heel dicht bij mezelf zijn, omgeven door warm zacht klotsend water.
Een moederschoot??

16 opmerkingen:

kruidje zei

gewoon je lichaam laten werken en genieten van de rust in jou.. Ik hoop dat je snel weer opknapt!

Morgaine zei

kijk dat kan ik dan weer niet, ik douche weleens in het donker, is ook al zo apart en heerlijk eigenlijk of het kleine gedimde lichtje aan, maar een bad? LUXE, ja zou ik ook wel weer eens willen, ~sjucht~

De bloemen zijn afgelopen dinsdag op de foto gezet ;-)

Beterschap!
XXX

yvette zei

daar knapt een mens van op..heerlijk

Anoniem zei

Ik krijg er zin in , misschien vanmiddag na het kleien.
Vroeger luisterde ik in bad altijd naar Jomanda , en het gekke is het water koelde bijna niet af , ik dacht dat ik mij dat verbeelde , tot ze het zelf een keer zei in de uitzending, bijzonder hoor ! Als je in Leeuwarden bent , kom je dan langs met kruidje koffie of thee halen , zal ik de rest vertellen.
Liefs annie

Anoniem zei

Assaya,
Een beetje verwennerij
hoort er bij.
Ben je al een beetje op geknapt?
Ik wens je beter schap.
Groetjes Christiene.

Martine zei

Een mooiere manier om deze nieuwe maan te begroeten kan ik ook bijna niet bedenken. Dat klinkt als een heerlijk feestje. Goed voor jou.
Een zalig weekend wens ik je. Gauw beter worden.
XXXm

klaproos zei

ohhh heerlijk, ik mis mijn bad.....
héél erg ,
en als ik dit lees zeker:-))

schuif eens een stukje op..
zo ja, dat kan best als we ons allebei smal maken :-))

ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
wat heerlijk:-))

geniet er maar lekker van en knap snel op hé,
xxx
klaproos

curieuzeneuze zei

wat kan dat deugddoen, eh?

zoals jij het beschrijft heb ik zin om mijn bad te laten vollopen ..

geniet een weekend lang, assayya!

Morgaine zei

@KlapperRoos, whahahaha, ja ok, in dit bad, deze Assy ;-) Ja, Assayya schuif es ff lekker op komen we er gezellig bij :D

XXX

Anoniem zei

Ha Assayya,
ben je al aan de beterende hand ?een beetje zonneschijn doet
wonderen.
Groetjes Christiene.

Henne zei

Een bad kan heerlijk zijn , lekker ontspannen .
Gaat het al beter met je ??

LIefs Jet.

jet zei

Even een testje hoor.

René zei

Ja dat is ultiem..
Water is zo belangrijk!

griet zei

jaaaaaaaa ik weet wat je bedoelt ik lig in de winter ook zeker 2 keer in de week in bad ,heerlijk ik ga het ook eens met alleen kaarsjes doen lijkt me inderdaad een moederschoot gevoel .ik hoop dat de griep weer opgedonderd is ,zodat je lekker kan genieten van het lentezonnetje xxxxxxxx knufffie van mij xxxxxxxxx

curieuzeneuze zei

dat baden bevalt je echt, eh? :-))

Martine zei

Vergeet niet af en toe de warmwaterkraan open te draaien Assayya, het zal nu wel afgekoeld zijn?
Ik wens je een warme dinsdag.
XXXm

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails