donderdag 12 maart 2009

Sneeuwmaan


Langzaam merk je dat de winter terrein aan het verliezen is, mijn tuin staat vol krokussen en ik zie de vaste planten voorzichtig hun neusjes boven de grond steken.
In mijn huis heb ik allerlei eierdozen met vochtige grond en zaadjes erin.
Bij sommige staat de naam erop, bij andere is het een verrassing, was het zeker een prachtige bloem,waarvan ik vorig jaar zaad meenam.
In mijn tuin ligt ook verborgen in de aarde het zaad, dat ik vorig najaar spontaan ter plekke heb gestrooid
Toch zal niet ieder zaadje een bloem worden, er zullen kiemen afsterven door droogte, vocht en koude.
Dat is natuurlijke selectie omdat ook in mijn tuin geen plaats is voor ieder plantje, de sterkste blijven en groeien tot mooie krachtige planten uit.
Kiemkracht is het sleutelwoord van sneeuwmaan.
De boom, die bij deze maan hoort is de es.
Net als bij het plantenzaad geldt, dat ook onze plannen, onze ideeën niet allemaal levensvatbaar zijn.
Dat daar niet het klimaat, de ruimte of het geld voor is.
Dat je niet moet vasthouden aan al je wensen en verlangens, maar je moet richten op die plannen, die je ook in praktijk kunt brengen.
Laat los, werp weg, wat niet met jou meegroeit en je creëert ruimte voor het nieuwe:))

3 opmerkingen:

Els zei

Mooi stukje!
En het is net alsof dit soort gevoelens met de lente weer meer naar boven komen.
Althans dat is mijn ervaring een beetje. Ik ben nu ook bezig met "opruimen"

Annie zei

Ik heb mijn eerste weblog weggedaan , en heel veel spijt van gehad , het was een stukje van mijn leven en jeugd ,wat ik had beschreven , ik had het nog graag bewaard voor de kleinkinderen.
Ook had ik het om een speciale reden weggedaan , en toch !! spijt echt waar ,
Sterkte met alles ,Liefs Annie

Boomvriend Ruerd zei

Droom nu van de vlindervogel jawel de vlindervogel van mijn dromen dartelt door de tuinen van heden!

Dankgroetjes ut Sneek

Boomvriend Ruerd

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails