donderdag 5 maart 2009

Overwin je eigen emotionele winter


Het veldje sneeuwklokjes in het bos, heel dicht bij elkaar, liet me even stilstaan in verwondering.
Dit pad ga ik niet zo vaak, dit was de tweede ontmoeting met de kleine witte bloemen,
die zo dapper de winter trotseerden.
De eerste keer vond ik ze half bedekt met versgevallen sneeuw, in een kou, die elke andere bloem zou doen versterven.
Heel dichtbij, bewonderde ik de sterke steel, de fragiele overgang van steel naar bloem .
En dan het klokje zelf, de bloem, veel krachtiger dan je op het eerste oog zou denken.
Zuiver wit, met een rokje van drie puntblaadjes en drie blaadjes die een kokertje vormen op deze binnenste bloembladen kleine groene hartjes.
Haar gebogen hoofdje heel intuïtief naar binnen gericht, bewust van haar vrouwelijke waarden en kracht, de hartjes vol liefde naar buiten, maar ook naar zichzelf.
Toen ik me verbond met de deva van de sneeuwklokje, leerde ik, dat de kracht van deze bloem niet alleen de aardse winter weerstaat.
Ze kan je helpen jouw emotionele winter door te komen.
Alle pijn, trauma, narigheid, ook die al lang geleden gebeurd zijn, al het plukken en trekken van anderen, waardoor jij niet meer in je eigen kracht staat.
Je hart geroofd, vertrapt, verscheurd en weggesmeten.
Zoveel tranen, die weggestopt zijn en nu bevrijdend mogen stromen zodat voor jou ook de lente komt.
En kijk dan door je tranen heen eens in de spiegel en herontdek je prachtige unieke JIJ.

Mag ik jullie gebruiken voor een remedie, vroeg ik de bloesems.
Ze schaterden.
Natuurlijk, juist voor jou staan we hier en jij mag de bloesemdruppels weer gebruiken om andere mensen te helen.
Heel voorzichtig heb ik een aantal klokjes verzameld en met behulp van een stralende zon aan een hemelsblauwe lucht ontstond mijn eerste eigen sneeuwklokjes bloesemremedie.

****

2 opmerkingen:

Boomvriend Ruerd zei

Denk maar aan de bloemengel die overal waar ie loopt een spoor van bloemen achterlaat.

Boomvriendje

astrid zei

Wat schitterend mooi om te lezen.
Vorige keer dat ik in het bos was zag ik een hele bos sneeuwklokjes bij elkaar staan. Zo groot had ik het nog nooit gezien.
Ik werd er stil van en ben even blijven staan om ze te bewonderen.

Liefs Astrid

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails