zaterdag 21 maart 2009

Ostara

Vandaag is de dag even lang als de nacht.
Vanaf vandaag worden de dagen steeds langer en warmer.
Worden de bomen en struiken weer groen, ontdek je de kleuren en geuren van steeds meer bloemen.
Vandaag is de dag van Ostara of Eostre, de godin van de lente.
Van Eostre is het Duitse woord Osten en het Engelse woord East afgeleid.
De richting vanwaar de zon opkomt.
Bij Ostara of Pasen(zoals ook omstreeks deze tijd gevierd) horen de paashazen,( de haas was het teken van vruchtbaarheid) en eieren.
Vroeger was het de gewoonte om eieren rood te schilderen.
Het ei was het symbool van eostre’s baarmoeder, van waaruit al het nieuwe leven kwam.
Dit is de tijd om aandacht te besteden aan nieuwe uitdagingen, nieuwe relatie.
Eostre geeft je de moed en energie om nieuwe en hernieuwde paden in te gaan:))

9 opmerkingen:

Catharina Maria zei

Nog bedankt voor je bezoekje aan mijn blog !
Nog een fijn weekend verder !
Rini

curieuzeneuze zei

alles wordt nieuw??

de natuur geeft het voorbeeld!

mooi, eh? ;-))

Lutje zei

Bedankt voor je reactie in mijn blog.
Nog een fijne zondag

Morgaine zei

Een betere tijd om te gaan opruimen en klussen had ik dus niet kunnen kiezen ;-)

Nog even ertegenaan en dan.... SCHOON :D

XXX

klaproos zei

stil maar wacht maar :-)
alles wordt nieuw de hemel en de aarde,

ik heb een voorproefje genomen en een lekker eitje getikt vanmorgen

groetjes
klaproos

Boomvriend Ruerd zei

Ik barst dan ook weer van de inspiratie!
Mooi plaatje trouwens.

Droomgroetjes ut Sneek

Boomvriendje

Anoniem zei

Het is net als het voorjaar
je wil nieuwe dingen proberen Groetjes Christiene

Martine zei

Laat de zon maar komen.
Weet je dat ik op zoek ben naar witte eieren om te verven met planten.
Waar zijn de witte eieren gebleven?
XXXm

Anwarünya zei

in mijn schuur staan dozen met witte eieren, jammer dat je zo ver weg woont.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails