zondag 22 maart 2009

Het bewust-Zijn van de Aquamarijn


Tussen de dingen, die we zeggen en de dingen die we innerlijk voelen ligt soms een enorme kloof. Er zijn conversatie regels, wat je waar wel en niet zegt, aangeleerd vanuit huis en school.
Geconditioneerd in een boom, roos, vis-wereld, waarbij alles binnen de lijnen moet blijven zijn emotionele gevoelsuitingen meestal not-done.
Maar wat hoort er dan bij onze wezenlijke Zelf en wat gebeurt er als we mee gaan met de massa en het contact met onszelf verliezen?
Als we aan water, aan zee staan, worden we vaak heel stil, komen we vaak heel dicht bij onszelf.
Aquamarijn, de steen van de Zee, heeft die eigenschap ook.
Hij laat je even heel stil zijn, ver van dagelijkse babbeltjes zonder boodschap, legt dan de woorden klaar en helder in je hart.
Je hoeft ze alleen maar uit te spreken.
Aquamarijn helpt tegen allergie, hooikoorts, verkoudheid, overprikkeldheid van de luchtwegen.
Eigenlijk allemaal ongemakken, reacties op een te “verstandelijke wereld, waar geen plek meer is voor onze intuïtie.
Aquamarijn heet de beschermsteen voor schippers, zeelui te zijn.
Ik kan het me voorstellen.
Hij hoort bij water, stromen, zuiverheid, verbinding en ruimte.
Net zoals deze steen de juiste weg over het water laat nemen, laat de aquamarijn ook het juiste gevoel, jouw gevoel bij je woorden vinden:))

16 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat is het een prachtige steen zeg.. zonder jouw verhaal wordt je er helemaal ingezogen en beleef je de vrijheid van het water..

kruidje zei

oeps, marja dus

Morgaine zei

Deze steen pak ik graag om te dragen als ik beginnende keelpijn krijg of weet dat ik een moeilijk gesprek aan zal gaan ergens, waar dan ook of hoe dan ook :D

Heerlijke steen die schitterende krachten bezit!

XXX

yvette zei

ik voel dat ik hem vandaag nodig ga hebben...het benauwd me dat ik geen kant opkan

Martine zei

Wat is hij mooi en wat een prachtige kleur.
Zou hij mij ook bescherming bieden tegen de gevolgen van mijn hart op mijn tong dragen?
XXXm

Boomvriend Ruerd zei

Dan heb ik nog mijn nieuwste gedicht voor je, ben benieuwd wat je ervan vindt:

Het zielsstreven vervult me met de drang alles te zijn dat ik kan zijn,
Het is onbreekbaar als de wind die de zeilen van mijn levensscheepje doet opbollen, om dan te dansen op de golven.
Het is nimmer versagend als de voortdurende eb en vloed van de oneindige oceaan die het leven is.
Hoopvol wachtend op de grote finale die mijn terugkeer in de hemelse sferen is, waar ik altijd thuis ben.

Droomgroetjes ut Sneek

Boomvriendje

griet zei

daarom voel ik me zo fijn bij het water ,een helemaal met zo'n stormpie erbij heeeeerlijk om die golven te zien je voelt alle warrigheid uit je hoofd waaien hi.
xxxxxknuffie en veel liefs xxxxxxxxx

klaproos zei

wat een prachtige eigenschappen heeft die steen zeg,
soms lijkt het zo simpel allemaal

dank je wel,

xxx

Boomvriend Ruerd zei

Voor mij is het dichten het openen van de poort naar een andere dimensie. Toch lijkt het ook heel ongrijpbaar en teer.
Vraag me wel eens af wat er eigenlijk van beklijft in deze soms harde en wrede wereld die wij hebben geschapen.
Dus ik beschouw mijn gedichten ook als kristallen die ik op mijn pad heb geplaatst en er gaatvaak een golf van energie van uit.
Voel het als ik weer de tranen in mijn ogen heb als ik ze zelf zie/lees het doet me iets.
Teer en kwetsbaar dat wel maar onmiskenbaar aanwezig in mijn hart en ziel.

Droomgroetjes ut Sneek

Boomvriendje

helena zei

Altijd al een mooie steen gevonden...en nu weet ik dus waarom :-)
Lieve groet

Keepsmiling zei

Erg leuk en interessant..dit soort logjes.
Ik heb wel vaker gehoord dat bepaalde stenen geneeskrachtig zijn, maar weet er eerlijk gezegd weinig van.
Leuk om het hier allemaal te lezen..en zo zelf wat wijzer te worden.

Annie zei

Mijn gevoel , bij mijn woorden te vinden , een steen naar mijn hart ,daar heb ik dus veel moeite mee .
Komt op mijn lijstje te staan .
Lieve groet Annie

Rinkje zei

Goedenmorgen ik kom weer eens even op je moie site kijken.
Mooie steen heb je erop gezet.
Ik wens je een fijne woensdag toe.

Knff van Rinkje.

Anoniem zei

Er zullen veel mensen baat bij hebben in deze tijd. Het is een mooie steen de aquamarijn.Groetjes Christiene.

amy zei

deze bedoelde je dus laatst met mijn hooikoorts
ik zal zien of ik hem binnenkort kan kopen
liefs

kruidje zei

Ik kan niet zoveel met de tekst, het resoneert niet met mij.. Ik herken er ook geen dingen in, die op mij slaan.
Misschien kan je me vertellen wat je ermee bedoelt.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails